Dag 6

Börjar bli tungt detta. 

Men kör på månaden ut i vart fall, har jag sämre resultat än nu(-14), så ska jag ta mig en funderare på om jag ska fortsätta med bloggen. 

Tre spel idag:

 

Ö5.5 Carolina Hurricanes- Buffalo Sabres @2.15 (50 % chans) 1/5

Carolina måste börja vinna om det inte ska floppa totalt i år. De har haft problem över hela isen. Sist mot Tampa missade man mängder av chanser, men jag tror det lossnar inatt. Jag tycker ändå att det var en klar förbättring offensivt av Canes. Defensivt ser det dock lika illa ut i mina ögon. Cam Ward kommer vakta kassen inatt.

Buffalo har börjat precis tvärtom, två raka segrar och trummar på bra. Det fungerar väldigt bra offensivt, främst kedjan med Vanek-Hodgson-Pominville. De hittar varandra bra och har fint flyt i offensiv zon. Sist mot Leafs släppte man till mängder med chanser, men klarade av att vinna den tighta matchen ändå. I mål ställer man svensken Jhonas Enroth, även om han är en bra andra-keeper så är han sämre än Ryan Miller.

 

New York Rangers Ö2.5 @1.87 (58 % chans) 2/5

Rangers gjorde en bra match igår och den nya kedjan med Nash-Richards-Gaborik slog väl ut. Gaborik gjorde hat-trick och vann matchen åt sitt Rangers. Tyckte mig se att Rangers hade betydligt bättre fart igår och ville mycket. Jag tror faktiskt att man kan plocka sin tredje seger här. Man har vunnit senaste åtta matcherna mot Flyers. Flyers saknar en del folk (Briere, Hartnell, Schenn) och har inte alls fungerat defensivt. Bryzgalov (som troligen står ikväll) har en tendens att alltid bjuda på ett mål. 

 

San José Sharks Ö3.0 @1.935 (55 % chans) 2/5

Jag tycker att Sharks har öppnat säsongen fantastiskt. Man gjorde en dålig period mot Calgary borta i sin första match efter den perioden har anfallsspelet varit kanon. 4-1 mot Calgary följdes upp med 6-3 i Edmonton, innan man åkte hem till the Shark Tank. Ett ställe där Sharks har varit väldigt starka de senaste säsongerna. Man har även signat in Gomez (som var värdelös i Montreal), men som kan få en nytändning runt nytt folk. 

Phoenix spelade igår, vann över Columbus med 5-1. Men Smith ådrog sig en skada och är väldigt tveksamt om han kan spela inatt. I min mening så tror jag inte de chansar med Smith med risken för att få en värre skada. Istället kommer de ställa LaBarbera i mål. En målvakt som är mycket sämre än Mike Smith. Phoenix har ändå släppt in 11 mål på tre matcher. De kommer få det tufft inatt.

 

Fridens

@Befriamig

About befriamig

Älskar NHL, mer än hälsosamt, fråga min flickvän eller min chef. View all posts by befriamig

One response to “Dag 6

  • anonym

    Tjena kompis, ta de lugnt lägg inte ner bloggen. Ta 2-3 veckor och bestäm dig för att jobba tillbaka pengarna. Lägg de spelen som inte känns som chansningar utan där du känner dig riktigt säker på matchbilden så ska du se att du snart är på +-0 sen köra därifrån =) Vet hur de känns när man gått och längtat efter något och trott att man ska vinna enkla pengar så fort de börjar sen går det inge bra. Bara fokusera så vänder det, gäller att vara stark att komma förbi 0-6 runnen den som de flesta inte kommer förbi. Fokusera och gå 6-0 6-0 6-0 tre veckor i rad 18-6 GL kommer följa dig.

Leave a comment