Dag 8

Kände att jag var rätt ute i natten som var. Men ger ju inga pengar.

Ikväll/natt har jag två spel.

 

Ö5.5 San José Sharks- Colorado Avalanche @2.06 (55 %) 2/5

Såg första delen av San Joses hemmamatch mot Phoenix, från 1-1 till 3-3 på en halv period. Sen skulle jag till jobbet så såg inte slutet. Men vilket rörligt och bra anfallsspel speciellt de äldre farbröderna Thorton och Marleau hittar varandra väldigt lätt och skapar väldigt mycket i varje byte. I mål ställer man Brynäs-bekantingen Thomas Greiss, som är en målvakt som är väldigt aggressiv, vilket gör att han lätt överreagerar och därmed lämnar målet lite väl öppet. 

Colorado har gjort många bra matcher, sist slog man Columbus med 4-0. Där Varlamov gjorde 33 räddningar och spelade stabilt. Han vaktar kassen ikväll, men det är stor skillnad på Columbus och dagens motståndare. Colorado plockade Parenteau som free agent, vilket var ett kap i mina ögon, han har även börjat bra i Colorado med två mål och ett assist på tre matcher. Tycker Colorado har fin offensiv med nämnde spelare i topp tillsammans med Duchene. 

 

Chicago Blackhawks -1.5 @2.93 (40 % chans) 2/5

Trodde på odds runt 2.40 här. Chicago har börjat jättebra och har ännu inte förlorat. Man har spelat bra, även om man började lite nonchalant mot Dallas och hamnade i ett 0-2 underläge innan man kunde vinna  på övertid genom mål av Marian Hossa. Blackhawks har haft ett ganska tufft schema med LA Kings, Phoenix, St. Louis och Dallas. Tycker att Blackhawks visar upp ett riktigt bra anfallsspel. Man väljer förstekeepern Corey Crawford i mål, helt klart den bättre av målvakterna. 

Columbus har börjat lite bättre än jag trodde. De började med tre poäng först vann man mot ett mycket blekt Nashville, för att sedan ta poäng mot Detroit. Efter det har det gått tufft man har bara gjort ett mål framåt men släppt in 9 bakåt. Någonstans är det något åt det hållet som jag väntade mig av Columbus. Man väljer Mason i mål, ung målvakt som blev vald till årets rookie när det begav sig. Sedan dess har han haft det svårt, han har inte alls kommit upp i samma standard. Jämfört med Bobrovsky så anser jag att Mason är betydligt sämre.

 

Väl mött

@Befriamig

About befriamig

Älskar NHL, mer än hälsosamt, fråga min flickvän eller min chef. View all posts by befriamig

2 responses to “Dag 8

Leave a comment